سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با اعضا ستاد نکوداشت حجت‌الاسلام والمسلمین محلاتی با اشاره به مقام شامخ روحانیان شهید گفت: روحانیان شهید خلیفه‌های خداوند هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار با اعضا ستاد نکوداشت حجت‌الاسلام والمسلمین فضل‌الله محلاتی، یکشنبه 29 بهمن‌ماه شهید را مربی نسل‌ها خواند و گفت: روحانی شهید علاوه بر اینکه با مرکّب خود، شهید می‌پروراند، به گفته خود عمل کرده و به خیل شهدا پیوسته است.
وی اظهار داشت: روحانی شهید خلیفه الهی است و ادامه دهنده راه انبیاء و اولیاء در هدایت انسان‌هاست.
این مفسر قرآن کریم با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه توبه گفت: خدواند، جان مؤمنان را در ازای بهشت می‌خرد و پس از ارزانی بهشت جانشان را به آنها بازمی‌گرداند  که این سودمندترین تجارتی است که خداوند با مؤمن انجام می‌دهد.
آیت‌الله جوادی آملی افزود: در روز قیامت که اعمال روحانی شهید را در میزان عمل می‌سنجند در یک کفّه مرکّب او و در کفّه دیگر خون او قرار می‌گیرد که وزن و موزون اعمال او یکی است.
وی با تأکید بر ارائه معارف دینی در کنار بزرگداشت شهدای روحانی اظهار داشت: ستاد بزرگداشت شهدای روحانی بایستی در کنار تجلیل و نکوداشت یاد آن شهیدان، از شیوه‌های مختلف برای رساندن معارف دینی به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب تلاشی مضاعف کنند.

 



کنگره شهدای روحانی ::: سه شنبه 85/12/1::: ساعت 3:19 صبح
نظرات دیگران: نظر

به بخشی از پیام شهید محلاتی که در تاریخ 19/11/64 خطاب به برادران پاسدار و بسیجی ابلاغ شده است، اشاره می‌‌گردد.
1 – فرهنگ ساه براساس اخلاص و روح شهادت‌طلبی و ایثار و فداکاری در راه خدا می‌باشد و این فرهنگ باید همچنان باقی مانده و رشد نماید.
2 – در سپا کلیه امور براساس تبعیت از ولایت فقیه یعنی تسلیم مطلق در مقابل رهنمودها و فرامین حضرت امام (ره) انجام می‌گیرد.
3 – تبعیت از خط مشی مقام رهبری در کلیه امور عقیدتی، فکری و سیاسی و نظامی لازم است.
4 – از اجتهاد و خودرایی در مسائل شرعی و امور اقتصادی اجتناب نموده و از موضع‌گیری سیاسی در داخل سپاه خودداری فرمایید.
5 – استقلال سپاه و وابسته نبودن آن به هیچ شخصیت و گروه و دسته خاصی را، حفظ نموده و توجه داشته باشید که به فرمان امام امت هر نوع باندبازی و گروه گرایی در سپاه ممنوع است.
6 – التزام عملی به قوانین جمهوری اسلامی ایران بخصوص قوانین مصوبه در شرح وظایف سپاه و مصوبات شورای عالی سپاه یک تکلیف شرعی است.
7 – در وضع فعلی که امام امت می‌فرمایند: مسئله اصلی جنگ است کلیه واحدها شرعاً موظف هستند در درجه اول به امور جنگ پرداخته و هر نوع اهمال و سستی در این مورد جایز نیست.
8 – تبعیت از فرماندهی لازم بوده و هر نوع خودرایی و خودسری در مقابل فرماندهی حرام است.
9 – ارتباط خود را با خداوند دائماً برقرار نموده و از تهجد و قرائت قرآن و دعا و توسل (که سلاح ایثارگران ما هست) غفلت نورزید، ولی یک نکته را دقت نمایید که پرداختن به مستحبات تا حدی جایز است که جلوی کارهای واجب شما را نگیرد.
و ...



کنگره شهدای روحانی ::: سه شنبه 85/12/1::: ساعت 2:42 صبح
نظرات دیگران: نظر


در تاریخ 1/12/1364، هنگامیکه شهید محلاتی به همراه جمعی از نمایندگان مجلس و مسئولین قضایی کشور، با یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت آسمان، عازم جبه‌های نبرد بودند (تا در جمع رزمندگان اسلام حضور یابند) به وسیله چند فروند هواپیمای جنگی رژیم بعثی صهیونیستی عراق (و به دستور اربابشان که از شکست خفت‌بار خود در عملیات والفجر 8 عقده‌ای سنگین به دل داشتند) در حوالی اهواز مورد هدف قرار گرفتند و در این حمله ناجوانمردانه و ددمنشانه، یار صدیق حضرت امام (ره) شهید بزرگوار حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ فضل‌الله محلاتی و چهل تن از دلباختگان مکتب عشق، بر اثر سقوط هواپیما به فیض شهادت نایل آمده و در جوار قرب حضرت حق جلت عظمته سکنی گزیدند. عمال استکبار با این جنایت هولناک، برگ سیاه دیگری بر دفتر ظلم و ذلت خود افزودند و آن اربابان فضیلت نیز با خون سرخ خود راه زندگی جاودانه را پیمودند و دفتر عشق الهی را با انگشت خونین شهادت امضاء کردند.



کنگره شهدای روحانی ::: سه شنبه 85/12/1::: ساعت 2:42 صبح
نظرات دیگران: نظر

محبتها و معاشرتها، روح انسان را می‌سازد و عشق به انسان رنگ معشوق می‌بخشد. تجربه گواه است که آدمی مهمترین تاثیر را از مراد و معاشر می‌پذیرد. شهید محلاتی از این دو نعمت بزرگ برخوردار بود. استاد و مرادی الهی داشت و یاران و معاشرانی صالح و بزرگوار. همین دو عامل به او ویژگیهای اخلاقی و ارزشهای معنوی فراوان بخشیده بود. روحی سرشار از عشق امام داشت و همین علاقة قدسی، قطب‌نمای زندگیش گردید. حضرت امام خمینی (ره) برای او تنها استاد، مرجع، پیشوا و رهبر نبود. بلکه مراد و محبوب و مرشد او نیز شناخته می‌شد. او به راستی دلباخته امام بود و در این راه بارها از تشخیص و منفعت و مصلحت خویش صرف‌نظر کرد و بنا به فرمودة مقام معظم رهبری حتی حاضر بود در این مسیر از آبروی خویش نیز مایه بگذارد. او آنقدر به رهبر کبیر انقلاب اسلامی علاقه داشت که خانه‌ای در قم روبروی منزل امام در محله معروف یخچال قاضی فراهم کرد تا قرابت روحی را با قرب مکانی تقویت سازد.
مقام معظم رهبری در خصوص می‌فرمایند:
شهید در وصیت‌نامه‌اش عشق و علاقه خود را نسبت به امام اینگونه بیان می‌کند:
«از معظم‌له (امام (ره)» بخواهید برای آمرزش من، دعای مخصوص نماید. من در این عالم به او عشق می‌ورزیدم و امر او را امر خدا و رسول (ص) می‌دانستم. امید است ایشان هم بعد از این عالم و در پیشگاه خداوند شفاعت کند تا ان‌شاءالله در آن دار بقا در کنار ایشان باشم.»

 



کنگره شهدای روحانی ::: سه شنبه 85/12/1::: ساعت 2:38 صبح
نظرات دیگران: نظر

اوایل حضور در مجلس، طی حکمی از سوی حضرت امام خمینی (ره) به عنوان نماینده حضرت امام در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب گردید. باتوجه به اینکه وی در مجلس شورای اسلامی عضو کمیسیون دفاع بود، در آن ایام توانست در جهت تدوین و تصویب قوانین مربوط به تشکیلات دفاعی کشور (ارتش و سپاه) گامهای بلندی را بردارد. نقش ارزشمند در تصویب اساسنامه سپاه و موضعگیریهای صحیح او در برابر مسائل سیاسی، داخلی و خارجی هنوز در خاطر نمایندگان دوره اول مجلس و ناظران مسائل سیاسی باقی است.
شهید محلاتی در سنگر سپاه علاوه بر ارشاد و راهنمایی، مسئولیت هماهنگ‌سازی سپاه و دیگر نیروهای مسلح را برعهده داشت. وی کار خود را با یک اتاق در ستاد مرکزی سپا آغاز و در طول مدت حضور پربرکتش در سپاه توفیق آن را یافت تا به عنوان نماینده حضرت امام (ره) تشکیلات نمایندگی ولی فقیه را با تاسیس بیش از هفتاد دفتر تقویت نماید و در منطق، نواحی و تمام رده‌های سپاه، نظارت دقیقی بر هماهنگی و همراهی این نهاد با خط ولی فقیه را داشته باشد.
البته آنچه وی را در کار بزرگ نظارت، ارشاد و هدایت سپا توفیق بخشید – علاوه بر جایگاه خطیر نمایندگی حضرت امام (ره) در سپاه – ویژگیهای اخلاقی و رفتاری آن شهید بزرگوار بود؛ به نحوی که پاسداران در سختیها و مشکلات به آغوش پدرانه ایشان به عنوان یک ملجا و تکیه‌گاه روی آورده و رهنموده و نصایح آن مرد خدا، برایشان راه‌گشا بود.



کنگره شهدای روحانی ::: سه شنبه 85/12/1::: ساعت 2:36 صبح
نظرات دیگران: نظر

پس از تشریف فرمایی حضرت امام خمینی (ره) همچون سربزی پرتلاش در خدمت حضرت امام (ره) و انقلاب بود. او پس از پیروزی انقلب اسلامی، فعالیتش را به عنوان معاون کمیته مرکزی انقلاب اسلامی شروع کرد و از طرف حضرت امام خمینی (ره) در صندوق تعاون صنفی، در جهت بهبود وضع اصناف تلاش فراوانی نمود.
ایشان همچون در راه‌اندازی و شکل‌گیری جامعه روحانیت مبارز در تهران نقش اساسی و حساسی داشت و به عنوان اولین دبیر این جامعه انتخاب شد.
شهید محلاتی در سال 1358 از طرف حضرت امام خمینی (ره) ماموریت یافت تا مراسم باشکوه حج ابراهیمی را به نحو احسن برگزار نماید. در انتخاب اولین دوره مجلس شورای اسلامی نیز از سوی مردم محلات و دلیجان انتخاب و راهی سنگر قانون‌گذاری گردید.
نقش شهید در دفاع مقدس
شهید محلاتی نسبت به پیشرفت، تقویت و حمایت از جنگ و مسائل آن حساسیت و عنایت بسیار فراوانی داشت. همواره فرماندهان و مسؤولین سپاه را نسبت به تسریع و پرشتاب کردن کارهای جنگ تشویق می‌نمود و هیچگاه اجازه نمی‌داد مسائلی که باعث رکود و توقف در جنگ می‌شد، در سپاه مطرح شود. با کسانی که نسبت به جنگ و برخی ناملایمات و دشواریهای آن، سخنان و شایعاتی را مطرح می‌کردند (که موجبات تضعیف روحیه دفاعی، دلسردی و افسردگی فرماندهان فراهم می‌شد) بشدت برخورد می‌کرد.
شبهای آغاز عملیات در سنگر فرماندهان نگ حضور داشت و در لحظه‌های حساس و سرنوشت‌ساز جنگ که ممکن بود اضطراب و نگرانی خاطر به فرماندهان دست دهد مایه قوت و اطمینان قلب فرماندهان بود و با سخنان حکیمانه خویش فضای تردید و ابهام را تبدیل به قاطعیت، ایمان و اعتماد می‌ساخت.
جنگ، ملاک و معیار در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیریهای شهید محلاتی بود و هر برنامه و تصمیمی که باعث تقویت و موفقیت جنگ بود لازم‌الاجراء و هر طرح و اقدامی که موجب تضعیف مسئله جنگ می‌گشت ممنوع اعلام می‌شد. هرگاه که بنا بود با نمایندگان خود و مسئولین دفاتر در سپاه سمیناری داشته باشد سعی بر این داشت که این اجتماع در منطقه جنوب و اهواز تشکیل شود تا هم باعث قوت قلب فرماندهان و یگانهای رزمی شود و هم خود و مسئولین دفاتر بتوانند پس از سمینار به یگانهای رزم رفته و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شده و جهت رفع آنها اقدام کنند.
شهید محلاتی به دلیل اهتمام و احساس مسئولیتی که در مسئله جنگ داشت، با وجود شرایط سنی و کسالت، بیش از حد توانایی خود در جبهه حضور پیدا می‌کرد و تی در مواقعی که در تهران بود تمام توجهش به مسئله جنگ معطوف بود. یکی از روحانیون مسئول در نمایندگی حضرت امام (ره) مرحوم شهید محلاتی را پس از شهادتش در خواب می‌بیند. از ایشان سئوال می‌کند که چگونه هستید؟ ایشان می‌فرماید: «عازم جبهه هستم» این سخن شهید نشان می‌دهد که حتی پس از شهادت هم روح بزرگش از عالم بزرخ متوجه اوضاع جبهه بوده است.


 



کنگره شهدای روحانی ::: سه شنبه 85/12/1::: ساعت 2:35 صبح
نظرات دیگران: نظر

در سال 1341 به دنبال اعلام تصویب نامه انجمنهای ایالتی و ولایتی، همراه با نهضت حضرت امام خمینی (ره) سعی در آگاه نمودن مردم و تشریح نظرات مراجع و علمای قم کرد. وی در آن زمان به عنوان رابط بین علمای تهران و قم نسبت به تبادل پیامها اقدام می‌نمود و با تنظیم اعلامیه و طومار، توانست امضای 120 تن از علمای تهران را بگیرد؛ که در آن زمان، چنین اقدامی بی‌سابقه بود.
پس از قیام عمومی مردم ایران در 15 خرداد 1342، با همکاری هیئت مؤتلفه، نسبت به چاپ و توزیع اعلامیه‌های حضرت امام خمینی (ره) از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزید.
پس از رحلت حضرت آیت‌الله حکیم (ره) و توطئة رژیم شاه جهت منحرف کردن اذهان عمومی از توجه به حضرت امام خمینی (ره)، به همراه تعدادی از روحانیون مبارز تهران تلگرام تسلیتی به حضرت امام خمینی (ره) مخابره و رحلت آن مرجع عالیقدر را تسلیت گفتند و جامعه را به تقلید از امام بزرگوار فراخواندند.
در جریان جشنهای 2500 ساله با تنظیم نامه‌ای حاکی از درد و رنج مردم ستمدیدة زابل و سیستان و بلوچستان و مخابره آن به نجف، پرده از حقایق تلخی که در کنار جشنهای آنچنانی می‌گذشت برداشت و ندای مظلومیت و محرومیت آن منطقه را به گوش جهانیان رسانید. به همین علت وی علاوه بر ممنوع‌المنبر شدن، از تهران نیز ممنوع‌الخروج گردید و سرانجام، در سال 1351 دستگیر و روانه زندان شد.
شهید محلائی در این باره می‌گوید: «در سال 1351 که مرا بردند، در یک زیرزمین که خیلی بدجایی بود، حدود یک ماه در آن سلول بودیم. به ما خیلی سخت گشت. تاریک بود. شب و روز را نمی‌شد تشخیص داد. از طرفی، برادران را شکنجه می‌دادند، می‌سوزاندند و ینها شبها تا صبح داد می‌زدند و وضع بسیار سختی بود در زندان.»
وی چهره بسیار درخشانی در مبارزات سیاسی بود و برای پیشبرد اهداف نهضت از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و در این راه اهانتها و زخم زبانهای بسیاری شنید.
از دیگر فعالیتهای ایشان در این برهه، کمک به خانواده‌های زندانیان سیاسی بود.
شهید محلاتی در تشریح این فعالیتها گفته است: «در مواقعی که زندان نبودم، از طرف امام، نمایندگی رسیدگی به امور مالی خانواده‌های زندانین را داشتم و به زندانیان و رزمندگان کمک می‌کردم. اکثر اوقات که دستگیر می‌شدم، در اثر ارتباط با امام بود، یا سخنرانی بود، یا اعلامیه و یا دادن کمک به زندانیها و مبارزان.»
ایشان یکی از شخصیتهای بارزی بود که در امر تحصن روحانیون تهران و قم و دیگر شهرستانها که برای استقبال حضرت امام خمینی (ره) در تهران حضور داشتند فعالیت می‌کرد.
در آستانه ورود حضرت امام خمینی (ره) شهید محلاتی یکی از فعالترین اعضای کمیته استقبال از معظم‌له بود. آن شهید به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، یا به پای ملت در تسخیر مراکز قدرت رژیم شاه حرکت کرد و تلاش خستگی‌ناپذیری را برای به ثمر رسانیدن پیروزی انقلب اسلامی انجام دد. در حمله به مرکز رادیو، شرکت جست و برای اولین بار در طول 1400 سال تاریخ اسلام، صدای انقلاب اسلامی توسط ایشان از رادیو بر سر تا سر عالم طنین افکند. فالیت ایشان آن چنان وسیع و فراگیر بود که دوستانش تعبیر «موتور انقلاب» را در مورد ایشان به کار می‌بردند.



کنگره شهدای روحانی ::: سه شنبه 85/12/1::: ساعت 2:35 صبح
نظرات دیگران: نظر

در سال 1326 به دنبال آشنایی با فدائیان اسلام و مرحوم آیت‌الله کاشانی، مبارزه خود را علیه رژیم آغاز کرد. او که در آن زمان جوان نوخاسته‌ای بود، با دعوت فدائیان اسلام برای اعزام به بیت‌المقدس و مبارزه با اشغالگران فلسطین، اعلام آمادگی و ثبت نام نمود.
شهید محلاتی که از شور و نشاط زیادی برخوردار بود به هنگام انتخاب دورة هفدهم مجلس از طرف فدائیان اسلام و آیت‌الله کاشانی برای تبلیغ به آذربایجان رفت تا به عنوان یک روحانی متعهد و آشنا به مسائل سیاسی،‌مردم را برای شرکت در انتخابات و حمایت از کاندیداهای فدائیان اسلام دعوت نماید، که در این راه، با عنایت الهی، از سوء قصدی که سلطنت‌طلبان به جان او کردند، جان سالم بدر برد.
در ماموریت دیگری که از سوی مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی به ایشان واگذار شد، با وجود اینکه بیش از 22 سال نداشت، نقش مؤثر و فعالی را ایفا کرد و این نشان می‌داد که ایشان یک آدم معمولی نیست، چرا که یک طلبة معمولی، هرگز اینطور مورد توجه آیت‌العظمی بروجردی رهبر جهان اسلام و مرجع تقلید عالم تشیع قرار نمی‌گرفت و چنین ماموریتی به وی واگذار نمی‌شد.
در رمضان سال 1332 به واسطه اینکه در بجنورد علیه کنسرسیوم نفت و کودتای 28 مرداد سخنرانی آتشینی کرده بود، دستگیر و به مشهد تبعید شد.



کنگره شهدای روحانی ::: سه شنبه 85/12/1::: ساعت 2:34 صبح

 به سال 1309 هـ ش، در خانواده‌ای متدین و مذهبی در شهرستان محلات متولد شد. او در دامان پدر و مادری که از محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بودند، پرورش یافت و یا اهتمامی که به تربیت ایشان می‌شد، پس از پایان تحصیلات ابتدایی، در حسینیه شهر محلات، حجره‌ای گرفت و زندگی نوینی را در سلک طلبگی آغاز کرد. دروس مقدماتی را در همان شهر فراگرفت و در سال 1324 به حوزه علمیه قم وارد شد. آشنایی با بیت مرحوم آیت‌الله العظمی حاج سید محمدتقی خوانساری – که در آن زمان از عراق به ایران تبعید شده بود – و سکونت در بیت آن مرحوم، موجب شد تا از همان ایام، با مسائل سیاسی آشنا گردد.
شهید محلاتی افتخار داشت که دروس حوزوی را در محضر استادان و علمای بزرگوار بگذراند. ایشان دروس خارج را نزد حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی و سپس خدمت حضرت امام خمینی (ره) و همچنین تفسیر و فلسفه را در حضور علامه طباطبایی (ره) تلمذ نمود. پیش از آن نیز مدتی دروس لمعه و مطول را نزد شهید بزرگوار آیت‌الله صدوقی (ره) فراگرفته بود.

ایشان از محضر اساتید دیگری از جمله، آیت‌الله مشکینی نیز کسب فیض کرد و بنیاد شخصیت اخلاقی، علمی و مبارزاتی او در همین دوران پی‌ریزی شد. آشنایی با بینش عرفانی و فقهی حضرت امام خمینی (ره)، همراه با شرکت عملی در مبارزات آیت‌الله کاشانی و فدائیان اسلام، از او عنصری پارسا، پرتلاش و شکیبا پدید آورد.



کنگره شهدای روحانی ::: سه شنبه 85/12/1::: ساعت 2:14 صبح
نظرات دیگران: نظر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 2
کل بازدید :22677

>>اوقات شرعی <<

>> درباره خودم <<
>> پیوندهای روزانه <<
>>لوگوی وبلاگ من<<
زمستان 1385 - وبلاگ یادمان شهید محلاتی
>>لینک باکس ها<<
>>صدای شهید<<
>>آرشیو شده ها<<
>>جستجو در وبلاگ<<
جستجو:

>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>دیدار اعضای کنگره با  آیت الله نوری همدانی<<

 


>>دیدار اعضای کنگره با  آیت الله جوادی آملی<<

 

 

>>دیدار اعضای کنگره با  آیت الله یزدی<<
 

 

 

 

 

 
 

 

 

>> ارائه گزارش توسط یحیی عقیلی  رئیس کنگره شهدای روحانی سراسر کشور <<
 

 

>>گزارش تصویری‌مراسم‍‌ بزرگداشت سالروز شهادت شهید محلاتی در حرم حضرت معصومه قم <<  

 

 

 

 

 

مراسم سالروز شهادت شیخ فضل الله محلاتی روز دوشنبه 30 اسفندماه در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری های فارس و رسا از قم، حجت الاسلام رزاقی در این مراسم با توجه به ویژگی های شخصیتی شهید محلاتی تصریح کرد: وی از فضلای برتر حوزه علمیه بود که به تعبیر امام خمینی(ره) حقیقت تفکر و دین را تا پای شهادت پیمود.
وی با اشاره به حضور طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور در جبهه های نبرد طی هشت سال جنگ تحمیلی گفت: دو هزار و پانصد شهید انقلاب از حوزویون هستند که در سایه ایمان و استقامت در مقابل دشمنان به درجه رفیع شهادت نائل شدند که نمایانگر اصالت دین و انقلاب اسلامی ایران است.
وی شهدا را شاهدان همیشه زنده تاریخ نامید و افزود: شهید سنگینی رسالت انبیا را بر دوش دارد و شهدای جامعه روحانیت که همان علما و دانشمندان دینی هستند با ارتقا سطح آگاهی ملت و در نهایت عمل به ارزشهای دین اسلام باید الگوی روحانیت نسل امروز باشد.
حجت الاسلام رزاقی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به ترویج فرهنگ شهادت در جامعه که ناشی از باور و شخصیت شهید است بیان کرد: فرهنگ شهادت از شهادت است و باید با تقویت ایمان و اندیشه جوانان مسیر انبیا و اولیا را زنده نگاه داشت.
وی جهاد و مبارزه در راه حفظ ارزش های دینی را اساس باور روحانیت مبارز انقلاب عنوان کرد و گفت: جامعه روحانیت باید به متن مسایل و حوادث روز دنیا آگاه باشند و فقط به مطالعه و کسب علم بسنده نکنند و با الگو پذیری از شهید محلاتی و شهدای دیگر انقلاب به این آموزه ها جنبه عملی دهند.
وی خاطرنشان کرد: رشد علمی دانشگاهیان و متدینین ایران برای دشمنان خطرآفرین است ولی علما و دانشمندان ایران با الگو گرفتن از شهدای انقلاب و بی اعتنا به تهدیدات آنها با استقامت در مسیر آرمانها شهدا گام بر می دارند.
شایان ذکر است مراسم دیگری به مناسبت سالروز شهادت شهید محلاتی 3/12/85 از ساعت 17-15 در گلزار شهدای علی بن جعفر با سخنرانی حجت الاسلام صدیقی برگزار خواهد شد.